click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Saturday, January 15, 2011

nak duit!!!


Entry yg macam terdesak nak duit sangat eh?? hehehe..
Realitinya memang ye..aku perlukan duit..bukan sikit, nak banyak..tehehehe..Lumrah manusia waras mana yg taknak duit kan..kalo bagi kat orang gila pun dia pandai guna..semester kali ni memang banyak mengorbankan duit PT aku..bayar itu, bayar ini..duit mengalir mcm air terjun..tup2 duit PT da tinggal separuh..ape ke he..huhu..namun, sebagai seorang pelajar yg patuh..aku harus akur semua tu..tu tak termasok kos utk shoping lagi..tak dapat dinafikan aku ni seorang yg agak boros bila dapat duit..bile takde duit, senyap kat bilik jelah..tapi sikap boros aku masih di tahap terkawal..belum masok ICU lagi lah yer..aku boros pun utk keperluan aku jugak..err kehendak sebenarnya..hehehe..aku suke sangat beli tudung/shawls ikot trend..duit habis ke arah tu laa..tu belum campur shopping baju ngan jeans lagi..tp jgn risau, masih terkawal..kalo beli barang, aku masih beringat..duit pon aku bawak cukup2 je utk mengelakkan kejadian yg tidak diingini..hehe..tapi semenjak da masuk sem 6 ni banyak yg aku fikir..duit pun tentulah masuk sekali..tu belum fikir duit yg perlu dibelanjakan waktu praktikal nanti..whuaaa sangat sakit kepala bile memikirkannya!! alangkah bertuahnya kalau ada jutawan yg sudi menaja aku..opsss bukan..memberi bantuan ikhlasnye kepada aku yg kegersangan duit ni..huhu..ayat bakal cikgu bm haruslah hiperbola yg melampau2 kan..tapi walau camne pun, aku tetap bersyukur di atas rezki dan kurniaan yg telah Allah berikan kepada aku & keluarga..aku masih tetap mampu bernafas di muka bumi ini tanpa perlu bersusah payah..makan cukup, kesihatan terjaga, pendidikan sempurna jika dibandingkan dgn sesetengah yg tidak begitu bernasib baik..Alhamdulillah ke hadrat Illahi..

No comments:

Post a Comment